VUČIĆ OBILAZI RADOVE NA MORAVSKOM KORIDORU: Predsednik Srbije i ambasador SAD kod mosta na Zapadnoj Moravi

Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić i ambasador Sjedinjenih Američkih Država Entoni Godfri obilaze noćne radove na Moravskom koridoru, gde i pod reflektorima radnici grade most preko Zapadne Morave, na deonici Pojate – Kruševac.

Predsednik je tokom obilaska radova i razgovora sa radnicima prokomentarisao kako to divno izgleda. 

– Dakle 2700 ljudi na ovoj sekciji, to je ubedljivo najbolje organizovano gradilište, čak ni Beograd na vodi nema toliko – rekao je predsednik. 

U razgovoru je istaknuto da samo u noćnoj smeni radi 450 ljudi.

– Neverovatno je da toliko ljudi radi noću – rekao je predsednik Vučić.

– Problem je u tome što nemožemo da rešimo problem kamenoloma – rekao je predsednik i objasnio sa kojim se problemima suočavaju priliko otkupa kamena.

Možete li da verujete da imamo problem sa kamenolomom? Skočila cena cementa, skočila cena bitumena… LJudi kažu završili bi sve samo da nemamo problem sa kamenom.

– Stvarno moram da kažem da Amerikanci izvanredno rade. Ovaj projekat će povezati najmanje 500.000 ljudi.

– Ovo je najveće gradilište u Srbiji, nema sumnje, i najbolje organizovano gradilište. Baš sam srećan. Ovo će biti najširi auto-put.

– To bukvalno povezuje ceo južni Kragujevac, severno Kraljevo.

– Ovaj auto-put je srce centralne Srbije.

– Više od 1.000 radnika su nam stranci, to je ono što ljudi nisu verovali da je moguće. Sve više radnika nam nedostaje.

– Vaši ljudi su, ekselencijo, sjajno ovo organizovali. Krenulo je sada neko lansiranje, ko zna šta rade – našalio se predsednik Vučić.

Ka prvom digitalnom koridoru u Srbiji,na čijoj je izgradnji uposleno više od 2.000 radnika američkog – turskog konzorcijuma „Behtel-Enka“, gravitira blizu pola miliona ljudi, a nov autoput Pojate-Preljina povezaće Zapadnu sa Centralnom Srbijom, prolazeći kroz Ćićevac, Varvarin, Kruševac,Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak. U potpunosti je otvorena trasa u delu od Pojata do Kruševca, gde se radi na 77 različitih gradilišta. 

Ukupna dužina Moravskog koridora iznosiće 112 kilometara u tri deonice: Pojate – Kruševac(27,83km), Kruševac – Adrani (53,88km), Adrani – Preljina(30,66 km).

Novi autoput je prvenstveno “ravničarski”, jer prolazi rečnim dolinama. Kako je ranije predočeno, Moravski koridor imaće 135 objekata (78 mostova, 24 nadvožnjaka,12 podvožnjaka, 30-ak propusta).

Po završetku radova,od Pojata do Preljine trebali bi da se stigne za svega jedan sat i 10 minuta, čime će putovanje, usled velike gustine naseljenosti i brojnih saobraćajnih prepreka i putnih ograničenja u „srcu Srbije, biti skraćeno za najmanje dva sata.

Entoni Godfri:

– Pozdravljam predsednika Vučića, ministra Momirovića, direktora Antića – rekao je Godfri. On je čestitao Vladi Srbije zbog značajnog i mudrog investiranja. 

– Auto putevi će učiniti da Srbija ostane bitan faktor na Balkanu.

– Moravski koridor je važan iz više aspekata, povezaće više od pola miliona ljudi, ne samo fizički već i tehnički. Optički kablovi postavljeni duž njegove trase će služiti kao digitalna kičma čitavog regiona. Moravski koridor je i važan signal stranim investitorima da Srbija želi fer utakmicu i proizvode vrhunskog kvaliteta.

– Uveren sam da će ovaj auto put privući što više stranih investitora. SAD su ponosne na saradnju sa Srbijom.

– Jedva čekam da se provozam ovim auto putem – rekao je Godfri.

Predsednik Vučić

– Ponosan sam što sam večeras ovde, što ovo sve gradimo i radimo. Hvala našim američkim i turskim prijateljima koji su organizovali rad u ovoj sekciji između Kruševca i Pojata – rekao je predsednik.

Predsednik je istakao da koronavirus nije jedina teškoća u izgradnji ovog auto puta, već i problem sa kamenolomima.

– Divno je biti ovde na mostu preko Zapadne Morave. Imaćemo uskoro auto – put od Beograda do Kraljeva, ali i od Beograda do Kruševca, to znači da ćemo uskoro imati sve ovo spojeno sa Vrnjačkom Banjom i Trstenikom.

– Ovi ljudi su ovde svakoga dana i danonoćno se bore i muče. Ovaj auto put će biti naširi u Srbiji, biće digitalizovan, pravo remek delo.

– Nikada nisam video da neko graidlište ovako funkcioniše i dobro radi.

– Jednom u 100 godina neko ima priliku da toliko izgradi. Ovo koliko danas gradimo nekome zvuči kao hvalisavo tvrđenje pazara za neke druge potrebe. Nije. Ovo je zaista nešto što uradite jednom u 100 godina.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *