Vesić: Građani uključeni u projekat metroa, izgradnja počinje u novembru

Mislim da je veoma važno da građane uključimo u projekat “Beogradski metro”. Do 15. septembra će trajati glasanje za izbor dizajna vagona i tada ćemo saznati kako će izgledati vagoni beogradskog metroa, a tada će početi i izrada kompozicija, najavio je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Vesić je istakao da početkom novembra počinje izgradnja metroa, tačno 51 godinu otkako je građanima Beograda obećan metro 4. decembra 1970. godine, kada je to obećanje dao tadašnji gradonačelnik Branko Pešić.

“Imaćemo dve linije, a trenutno se završava projektovanje prve linije, što radi kompanija “Ežis”. Dužina prve linije je 21,1 kilometar, sa 21 stanicom. U narednih nedelju dana potpisujemo ugovor za projektovanje druge linije čija će gradnja početi dve godine kasnije. Prva linija biće završena 2028, a druga 2030. godine. Druga linija će biti duga 19,2 kilometra, sa takođe 21 stanicom”, rekao je Vesić.

Prema njegovim rečima, Gradski zavod za veštačenja trenutno radi katastar rizika. Kako je rekao, to znači da se na čitavoj liniji metroa snima stanje svih zgrada koje se nalaze na trasi.

“Želimo da znamo u kakvom su stanju svi objekti, jer će se kopati na dubini čak i do 60 metara, dok je prosek 47 metara. Najmanja dubina će biti na Dorćolu, oko 19 metara, ali kada se rade metro stanice i sama trasa, mora se raditi katastar rizika jer svaka zgrada mora da bude snimljena. Naravno da postoji osiguranje ukoliko se dogodi nešto nepredviđeno, kako bi eventualna šteta bila nadoknađena. Ugovor sa kompanijom “Pauer Čajna” potpisujemo u septembru, a u novembru počinje gradnja depoa na Makiškom polju” dodao je Vesić.

Vesić je podsetio da na Makiškom polju postoji železnički depo koji je sagrađen još 50-ih godina prošlog veka, tako da priče o ugrožavanju vodoizvorišta nisu tačne.

“Pored železničkog depoa sada postoje njive koje se tretiraju raznim sredstvima za poljoprivredu, a koja su sigurno opasnija od organskih materija. Sada na delu tog prostora postoje i zgrade koje nemaju kanalizaciju, ali kada bude izgrađen metro i sav posao bude gotov, imaćemo uređenu kanalizacionu mrežu, sisteme za prečišćavanje otpadnih voda, neće više biti pesticida u zemlji jer će to zemljište biti pretvoreno u građevinsko zemljište. Imaćemo kompletnu zaštitu vodoizvorišta na evropskom nivou. Trasu metroa su crtali stručnjaci iz Saobraćajnog fakulteta, Urbanističkog zavoda Beograda, engleske kompanije “JSP” i francuske kompanije “Ežis”. Postoje kritike prema kojima bi trebalo da metro prolazi ispod Kliničkog centra, ali to nije moguće i ne postoji nigde u svetu. Naime, vibracije koje pravi prolazak metroa mogu da utiču na razne medicinske aparate. Osim toga, stanica “Mostar” je udaljena od Kliničkog centra tačno 400 metara. Planirano je da u Kliničkom centru postoji podzemni ulaz gde će građani pokretnim stepenicama moći da se spuste u stanicu metroa ili izađu. Železnička stanica “Prokop” je povezana sa “BG vozom”, a treća linija metroa obuhvata i “Prokop”, zaključio je Vesić.

Tražićemo izmene zakona kako bi investitori morali da imaju polisu osiguranja

Svi oni koji su odgovorni za urušavanje zgrade u Vidovdanskoj ulici krivično će odgovarati a kako bi se takvi slučajevi predupredili, Grad će u toku sutrašnjeg dana podneti zahtev Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za hitnu izmenu Zakona o planiranju i izgradnji, izjavio je Vesić.

Vesić je istakao da je istraga u toku te da će tužilaštvo utvrditi ko je tačno kriv za urušavanje zgrade u Vidovdanskoj ulici, da li se postupalo po projektu, ko je odobrio takav projekat, te doneti odluku protiv koga će biti podneta krivična prijava.

Vesić je naveo da se trenutno nasipa zemlja kako bi se stabilizovala zgrada, a kada to bude završeno, MUP će proceniti da li je bezbedno ući u zgradu. Grad Beograd je organizovao da porodice dobiju pomoć od Centra za socijalni rad, rekao je Vesić.

“Ono što mogu da obećam jeste da će svi oni dobiti krov nad glavom. Neću dopustiti da se desi situacija kao u Dubljanskoj ulici 2008. godine, kada se urušila zgrada, a ljudi ni dan-danas nisu dobili stanove niti im je rešeno stambeno pitanje. Ja to neću dopustiti, ljudi će dobiti krov nad glavom. Jedna od ideja je da Grad uradi zgradu i da to naplati od investitora, da stavimo zabeležbu na njihov susedni plac i da im oduzmemo taj plac u sudskom postupku, a da u međuvremenu ljude smestimo, pa će Grad sa njima da se sudi” istakao je Vesić.

Kako je rekao, suština je u tome da se takvi slučajevi preduprede i zato će Grad u toku sutrašnjeg dana podneti zahtev Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za hitnu izmenu Zakona o planiranju i izgradnji.

“U tom zahtevu ćemo tražiti tri stvari, jedna je da ubuduće svaki investitor pre dobijanja građevinske dozvole odnosno pre prijave radova mora da ima polisu osiguranja od štete trećih lica. To znači da osiguravajuće društvo izvrši procenu rizika i tek kada investitor pokaže da ima tu polisu moći će da dobije građevinsku dozvolu. Druga stvar tiče se nadzora, tražićemo da se uvede za svakog ko radi nadzor, bez obzira na to da li je fizičko ili pravno lice, da ima polisu osiguranja od profesionalne odgovornosti. Osim toga, tražićemo da se pre dobijanja upotrebne dozvole daju dokazi o kretanju građevinskog otpada. Ovim se dokumentuje da ste taj otpad predali nadležnom operateru, a ne da ste ga prosuli negde po gradu” rekao je Vesić.

Vesić je najavio da će u toku današnjeg dana Gradska opština Vračar podneti zahtev Inženjerskoj komori da se oduzmu licence svima koji su učestvovali u izgradnji objekta tokom koje je došlo do urušavanja zgrade u Vidovdanskoj.

“Mi živimo od izgradnje, ovaj grad mora da se razvija, ali neću dopustiti da se bilo ko igra sa životima običnih ljudi. Zato sam se i prvi pojavio na licu mesta iako Grad nije izdao ovu dozvolu, jer ne bežim od problema i želim da pomognem ljudima koji su ostali bez ičega” istakao je Vesić.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

süperbetin giriş - Dumanbet -

Dinamobet