UŽIVO VUČIĆ NA BRZOJ PRUZI BG-BUDIMPEŠTA: Super ovo izgleda! Do NS za 30, do Pazove za 13 minuta! Gradićemo i do Niša

Bolje nego avionom! U martu 2025. do Budimpešte za 2 sata i 40 minuta, pa do Beča još sat i 40, dodao je predsednik tokom obilaska.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izgradnji brze pruge Beograd-Budimpešta (deonica Beograd-Stara Pazova).

Obilazak radova počeo je u 10 sati, a predsednik je obišavši radove rekao:

„Super ovo izgleda! Do Novog Sada za 30, do Pazove za 13 minuta!“, a onda je dodao i da bi bilo dobro da se ovakva pruga produži do Niša, do juga…

– Kakve su ovo šine, nema onih pragova – upitao je predsednik posle čega su mu predstavnici kineske kompanije rekli da su to šine za 200 km na sat, pa će pragovi biti postavljeni u zavisnosti od brzine na svakom pojedinačnom mestu na pruzi jer ne može svuda biti brzina 200 km na sat, negde je i manje.

– Bolje nego avionom! U martu 2025. do Budimpešte za 2 sata i 40 minuta, pa do Beča još sat i 40, dodao je predsednik tokom obilaska – dodao je Vučić.

Zanimljive činjenice o pruzi

Brza pruga Beograd-Budimpešta, od Beograda do Stare Pazove, gradi se po evropskim standardima i biće naša najsavremenija pruga.

Vučić je prugu obišao sa ministarkom građevinarstva Zoranom Mihajlović, pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem, ambasadorkom Kine Čen Bo i izvođačima radova. Deonica Beograd Centar – Stara Pazova je duga 34,5 kilometara.

Gradićemo i brzu prugu do Niša, podižemo jug!

Predsednik Vučić je izjavio da će se graditi i brza pruga od Beograda do Niša, kako bi se dodatno podigao jug Srbije. Vučić je, tokom razgovora sa predstavnicima kineskog izvođača radova na izgradnji dela brze pruge Beograd-Budimpešta, od Beograda do Stare Pazove, rekao da je zadovoljan dinamikom radova. Bilo bi veoma važno, ističe, da se pored još jedne deonice na pravcu ka Budimpešti, od Novog Sada do Subotice, izgradi i brza pruga od Beograda do Niša, koja bi bila za brzinu do 200 kilometara na sat, a zatim i od Niša do Preševa, za brzinu od 160 kilometara na sat. 

Predsednik je dodao da se već razgovara na tu temu sa kineskim kompanijama i ruskim železnicama koje grade deo brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada. „Onda bismo imali celu liniju brze pruge od Subotice do Novog Sada, Beograda i Niša“, dodao je Vučić. Vučić je kazao da je primetio po prijavama za podelu građanima po 100 evra da u samo šest okruga, uglavnom na severu zemlje, živi 50 odsto stanovništva i da je zato važno da se podiže jug Srbije.

To je prva deonica pruge brze Beograd – Budimpešta, koja će delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji. Na dva koloseka vozovi ce ići brzinom od 200 kilometara u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 kilometara u teretnom saobraćaju.

Radove na toj deonici izvode kineske kompanije „China Railways International“ i „China Communications Construction Company“ , a vrednost ugovora je 350,1 miliona dolara, što je obezbeđeno iz kredita Eksim banke Kine. Radovi su počeli krajem novembra 2017. godine.

Ukupna vrednost izgradnje pruge Beograd – Budimpešta kroz Srbiju je oko dve milijarde dolara, a pruga sa naše strane biće duga oko 184 kilometara. Projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte je dogovoren između Srbije, Kine i Mađarske u okviru globalne inicijative Kine „Pojas i put“. Na deonici Beograd Centar – Stara Pazova u toku su radovi na rekonstrukciji i modernizaciji levog koloseka.

Dva postojeća koloseka izmedu Beograd Centra i Batajnice biće rekonstruisana, dok će između Batajnice i Stare Pazove biti napravljena dva nova koloseka. U okviru pruge biće izgrađena tri nadvožnjaka: Kamendin, Nova Pazova i Stara Pazova i podvožnjak Zemun polje, a biće uređene i železničke stanice Novi Beograd, Batajnica, Stara Pazova i Nova Pazova.

Predviđena je izgradnja i nove stanične zgrade u Zemunu, a stajalište Tošin bunar biće izmešteno na drugu lokaciju. Takođe, biće napravljena nova stajališta Altina i Kamendin. Brza pruga se neće nigde ukrštati sa putnom infrastrukturom. Inače, kineske firme biće angažovane i na deonici od Novog Sada do granice sa Mađarskom, dok deonicu Stara Pazova – Novi Sad gradi kompanija ruskih železnica „RŽD Internešenel“.

INFO 24 / Kurir / Foto: Tanjug

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *