Projektanti Saobraćajnog instituta CIP danas su u Gradskoj kući održali prezentaciju dela trase budućeg auto-puta Beograd-Sarajevo koji prolazi preko teritorije Užica.

Gradonačelnik Užica Tihomir Petković je nakon prezentacije rekao:
„Projektanti CIP-a su nas upoznali sa predlogom kuda trasa treba da prođe, razgovarali smo o potrebama našeg grada, pre svega kada se radi o lokacijama petlji za uključenje, odnosno isključenje sa auto-puta koje treba da budu u funkciji razvoja našeg grada. Na primer petlja u Zlakusi treba da bude u funkciji razvoja Sevojničkog polja gde ćemo tada imati mogućnost da za nekoliko godina podižemo industrijska postrojenja.“

Gradonačelnik Petković je naveo da je ovaj auto-put još jedan način otvaranja našeg grada prema svetu: „U ovom momentu je Republika Srbija sa Republikom Turskom dogovorila finansiranje projekta za auto-put ovom trasom, a nakon završetka projekta siguran sam da će naša država obezbediti i novac za njegovu izgradnju.“
„Užičani sa nestrpljenjem očekuju da za dve godine bude gotova trasa Koridora 11 do Požege, u međuvremenu će biti završen i ovaj projekat, pa očekujemo da će krenuti i njegova realizacija. Ovaj deo Srbije će tada postati dosta zanimljiviji za investitore, kako strane tako i domaće“, naveo je gradonačelnik i dodao da je ovo još jedan važan korak ka daljem razvoju Užica i predstavlja još jedan dokaz Užičanima da sve ono što radi naša Vlada i predsednik Vučić, jeste u korist Užica.

Direktor Zavoda za saobraćajnice Saobraćajnog instituta CIP, Novica Stevanović naveo je da je CIP pre deset godina uradio Generalni projekat auto-puta Požega-Kotroman, a ove godine je zaključio ugovor sa turskom firmom Tašjapi za izradu Prostronog plana područja posebne namene i za izradu idejnog projekta, projekta za građevinsku dozvolu i projekta za izvođenje.
„Izgradnjom ove saobraćajnice značajno će se povećati bezbednost u saobraćaju, povećati stepen zaštite životne sredine i ubrzati privredni i društveni razvoj ovog područja.“ – naveo je Stevanović.

Deonica od Požege do Kotromana biće dugačka oko 60 kilometara i vezivaće se u Prilipcu na auto-put Beograd-Južni Jadran. Obzirom da je, po rečima Stevanovića, ovo vrlo teška trasa koja ima planinsku konfiguraciju terena biće izgrađen veliki broj tunela i mostova. Oko 40 % trase će biti pod objektima, a veza naselja sa saobraćajnicom će biti na području Zlakuse i Mačkata.
INFO 24