Sistem 48 – do bržeg rešenja problema

Od uvođenja Sistema 48 u gradu Užicu, prošlo je tačno 15 meseci. Sistem služi da građani prijave nepravilnosti ili kvar u svojim kvartovima, i to na sedam načina – SMS porukom, govornim automatom, telefonom, mejlom, lično, putem interneta ili androida. Do danas je ukupno stiglo 2.698 zahteva, a njihova realizacija je oko 70%.

Sistem 48 opravdao je svoje postojanje za 15 meseci rada, poručuju iz užičke gradske uprave i dodaju da su ga građani prepoznali kao dobar servis i alat, preko koga , na jednom mestu, mogu da prijave najpre komunalne probleme, ali i da daju sugestije kako bi oni zapravo voleli da izgleda grad u kome žive. Sa druge strane, sada je stvorena slika kako to zapravo funkcionišu javni gradski sektor i službe, pa se može reći da sam sistem ima više benefita.

Foto: Info 24

„Kada smo uvodili Sistem 48, ljudi iz javnog sektora nisu ni bili svesni koliki će to kontrolni mehanizam da bude za njih. U svakom trenutku, mi imamo jasnu sliku koji su to problemi, koji nisu rešavani na pravi način, koji su to segmenti našeg sistema, koja su to javna preduzeća , potom koje su to uprave koje ne rade na pravi način“, kaže za INFO 24 Branislav Mitrović, predsednik Skupštine grada Užica.

Od 2.698 podnetih zahteva od strane Užičana, rešeno je 1.910, odnosno 70 posto. Zahtevi se najviše odnose na probleme iz domena komunalnih delatnosti, ali i na rad pojedinih službi i sektora, pa je tako na adrese  JKP Bioktoš, gradske uprave za inspekcijski nadzor i komulalnu policiju, JP Niskogradnja, stiglo najviše zahteva. Najbrojniji, čak 1.016, upućeni su na adresu gradske uprave za infrastrukturu i razvoj.

„Ovaj sistem nam omogućava da u što kraćem roku dobijemo odgovarajuće informacijekada je u pitanju kvar na funkcionisanju javne rasvete. Mi u skladu sa svojim mogućnostima, i tehničkim i finansijskim, uspevamo da otklonimo većinu kvarova“, kaže Miloje Marić, načelnik gradske uprave za infrastrukturu i razvoj.

Miloje Marić, načelnik gradske uprave za infrastrukturu i razvoj, Foto: INFO 24

Sistem 48 ne podazumeva rešenje problema za dva dana, već rok nadležnima da daju prvu informaciju kada se zahtev  podnese. Nakon toga sledi realizacija, u zavisnosti od veličine problema, ali i pravo stanje kako određeno preduzeće reaguje u takvim situacijama.

Mitrović naglašava da je sam Sistem 48 povećao transparentnost u radu gradske uprave, što je i svakako bio cilj. Jer, kako naglašava, sada građani imaju javno informaciju kakvi su to problemi, ko dobro radi, a ko ne, dok će, u isto vreme, kako tvrdi predsednik gradske skupštine, na ovaj način biti iskorenjene sve loše navike u javnom sektoru, koje su godina postojale.

Nada Dželebdžić / INFO 24

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

mersin eskort - eskort - eskort izmir - ankara eskort - escort