Šiljković: „Rešavanje problema parkiranja je prioritet“

Prema podacima PU Užice, na teritoriji ovog grada registrovano je oko 30.000 vozila, dok obeleženih parking mesta, uključujući i jedinu javnu garažu, ima svega 1.300. Tako je parkiranje u Užicu decenijski problem, koji svake godine sve više dolazi do izražaja. Po rečima Slobodana Šiljkovića, člana Gradskog veća zaduženog za saobraćaj, postoji nekoliko faktora koji utiču na nedostatak parking mesta u gradu na Đetinji.

Parkiranje u Užicu
Parkiranje u Užicu

Prema njegovim rečima, u centralnom delu grada, gde je problem parkiranja najizraženiji, ima svega oko 1100 obeleženih parking mesta,  na kojima parking servis vrši naplatu,  uz dodatnih 200 mesta u javnoj garaži, kao i jedan izvestan broj parking mesta koji nisu u sistemu naplate, poput mesta koja se ne naplaćuju u naseljima Turica, Carina i  Krčagovo.

„Problem parkiranja imaju praktično svi gradovi u Srbiji, koji dosta više ulažu, a opet imaju taj problem. Grad Užice, odnosno rukovodstvo Grada, je prepoznalo problem parkiranja kao jedan od glavnih problema i radiće intezivno na njegovom rešavanju. Nastojaćemo da pri svakoj rekonstrukciji ulica, izgradnji novih objekata, bude planirana i izgradnja nekoliko parking mesta. Znamo da to nije nešto epohalno, ali deset po deset parking mesta značiće mali korak ka rešenju ovog problema”, kaže Šiljković.

On  je pozvao građane i da više koriste javni gradski i prigradski prevoz što će takođe, kako navodi, učiniti da manje vozila bude u gradu i dodao:

„Najbitnija mera koju će Grad sprovesti u cilju rešavanja problema parkiranja je postavljanje montažnih garaža na dve lokacije: kod autobuske stanice i na lokaciji na Međaju. Na ovaj način ćemo imati oko 300 novih parking mesta u centralnom delu grada, što će u prvo vreme rešiti ovaj gorući problem”.

Šiljković je istakao da su cene parkiranja u Gradu Užicu definisane još 2010. godine i da do  danas  nisu menjane.  U okviru druge zone (plava zona) cena parkiranja u gradu Užicu je 25 dinara po satu, a cene u drugim gradovima poput Požarevca, Zrenjanina, Novog Sada, Niša i drugih su, kako navodi, znatno veće nego kod nas. Isti slučaj je i sa dnevnim parking kartama kao i mesečnim.

„Studija parkiranja u gradu Užicu urađena je 2008. godine i na osnovu te Studije je i primena cenovnika i gde su postavljene plava i crvena zona, uz male izmene do današnjeg dana. Budžetom Grada za narednu godinu je predviđeno da se početkom naredne godine radi nova Studija parkiranja gde će se tačno pokazati koja zona treba da bude u kom delu grada, šta treba uraditi i Studija će pokazati kako na najbolji način da rešimo parkiranje u samom gradu”, ističe clan Gradskog veća zadužen za saobraćaj i dodaje:

Slobodan Šiljković, član Graskog veća zadužen za saobraćaj
Slobodan Šiljković, član Graskog veća zadužen za saobraćaj

„Želim da apelujem na građane da što više koriste javnu garažu, jer u samom gradu svakodnevno imamo manjak parking mesta, dok je u javnoj garaži uvek oko 70 slobodnih mesta za parkiranje”.

Šiljković je naveo i da je što se tiče povlašćenih parking karata, cena u prvoj zoni 500 dinara, a u drugoj 300 dinara, što važi za stanare koji stanuju u okviru tih zona.

„Cenovni stav je maksimalno korektan, ubedljivo najniži u celoj Srbiji, za sada nije u planu novo poskupljenje. Studija parkiranja koja je u planu pokazaće da li u nekim delovima grada treba ili povećati ili smanjiti cenu”, zaključuje Slobodan Šiljković.

Za INFO 24 iz Užica, Nada Dželebdžić / Foto: Grad Užice

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

mersin eskort - eskort - eskort izmir - ankara eskort - escort