Prve deonice na Moravskom koridoru gotove 2022. To će biti prvi digitalni koridoror u Srbiji, pošto će celom dužinom imati najsavremeniju telekomunikacionu infrastrukturu, ocenili premijerka Brnabić i ministar gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović koji su obišli radove.
Premijerka Brnabić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i v.d. direktora Koridora Srbije Aleksandar Antić obišli su kod Ćićevca radove na izgradnji mosta preko Jovanovačke reke i pruge, koji će biti dug skoro 500 metara.
Istakla je da je došla da proveri dinamiku radova na tom koridoru koji je jedan od najvažnijih u Srbiji pošto će to biti prvi digitalni autoput u našoj zemlji.
„U budžetu za 2021. imamo opredeljeno 330 milijardi dinara, što je 5,5 odsto BDP-a za kapitalne infrastruktrne projekte“, navela je ona. Da bi to postigli moramo da radimo svaki dan i subotom i nedeljom ,poručila je Brnabić.
Naglasila je da je nekada vlada bila srećna kada je imala nešto više od 200 milijardi za kapitalne investicije.
„Svi moraju svoj posao da rade svaki dan, da bi obezbedili da rast BDP-a u 2021. bude šest odsto, kao i da pad BDP-a u 2020. bude svega jedan odsto, a možda i manji“, rekla je predsednica Vlade.
Ona ističe da još nije gotova 2020. i da treba da damo sve od sebe da imamo najbolji mogući rezultat u ovoj godini, kao i da je već danas sigurno da će Srbija imati najbolji ekonomski rezultat u Evropi u 2020.
Naglasila je da je će 2021. biti ključna godina za gradnju Moravskog koridora i da tada moramo da vidimo ozbiljne pomake kako bi prve deonice bile gotove 2022.
„U prvom kvartalu 2021. godine moramo da krenemo neke ozbiljne projekte, sa izgradnjom Fruškogorskog koridora, gradnjom deonice Novi Beograd – Surčin, sa gradnjom pruge Novi Sad – Kelebija, kao i gradnjom KC Vojvodine, Tiršove 2 i sa izgradnjom čak 17 postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda u 17 loklanim samouprava širom Srbije“, rekla Brnabićeva.
U drugom i trećem kvartalu 2021. krećemo sa još jednim važnim autoputem, a to je gradnja prve deonice autoputa Mira od Niša do Pločnika, navela je premijerka.
Ističe da će u 2021. biti veći nego ikada budžet za projekte zaštite životne sredine.
„Ovde u Kruševcu ćemo se uskoro vratiti dva nova velika projekta, a to je nova kovid bolnica u Kruševcu, a drugi je postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda u Kruševcu. I Kruševac postaje prvi naš veliki grad u kome imamo završeno postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda koji smo radili sa našim partnerima iz Nemačke i radujem se što ćemo ga otvoriti do kraja ove godine“, navela je Ana Brnabić.
Takođe, rekla je da će to biti prvi digitlani koridoror u Srbiji, pošto će celom svojom dužinom imati najsavremeniju telekomunikacionu infrastrukturu.
„Taj deo se izvodi u saradnji sa Telekom Srbije i to ide po planu. To će omogućiti da čitav ovaj deo Srbije ima bolju internet vezu i generalno telekomunikacionu infrastrukturu nego što u ovom trenutku imaju Beogradi ili Novi Sad. To će dovesti još investitora i omogućiti otvaranje razvojnih i istraživačkih centara“, navela je Brnabićeva.
Pripremamo jedan zaključak za vladu koji će obezbediti da polako sve naše autoputeve i koridore pretvorimo u digitalne.
„Potpisali smo i prve ugovore za 34 naselja u ruralnim područijima za širokopojasni internet, i imamo ambiciju da 2025. čitava Srbija bude pokrivena najmodernijom infrastrukturom“, naglasila je premijerka.
Epidemija korona virusa usporila je realizaciju nekih projekata, ali je velika stvar da nijedna nije prekinuta, izjavila je premijerka Srbije Ana Brnabić.
Odgovarajući na pitanja novinara u Ćićevcu, na gradilištu Moravskog koridora, ona je istakla da to svedoči i o tome koliko su ozbiljni i država i angažovane kompanije.
Dodala je da je na pojedinim projektima bilo kašnjena ali da se ulažu napori da se to nadoknadi, a projekti vrate u ustanovljenu dinamiku.
Ministar Momirović je istakao da moraju da se maksimalno ubrzaju određena kašnjenja koja postoje kako bi se vratili na primarne rokove na projektu Moravskog koridora. „Postoje objektivne stvari koje moramo da uvažimo, ali moramo to da prevaziđemo i nastavimo kako smo krenuli na početku“, rekao je Momirović.
Istakao je da je Behtel – Enka jedna od najboljih građevinskih kompanija u svetu za tu vrstu radova.
Naglasio je da će Moravski koridor spojiti koridore 10 i 11 i dati potpuno drugačiju perspektivu celom Pomoravlju.
„Ovo nismo mogli da zamislimo pre 2015. godine, ova zemlja sada ima ekonomsku snagu da izgradi tih više od 110 kilometara tog autoputa na kome će se ići maksimalno dozvoljenom brzinom. Ponosni smo što imamo privlilegiju da budemo deo ovog projekta“, rekao je Momirović.
Kaže da je puno urađeno u prethodnih mesec dana i da su angažovani najbolji ljudi iz Koridora Srbije.
„Pored američkih kompanija, rade u Srbiji i velike ruske, turske i kineske kompanije i druge. Srbija nije više ona zemlja koja je bila pre 10 godina“, rekao je ministar.
„Veliki broj firmi zajedno sa nama izgrađuje našu zemlju i nećemo dozvoliti da se probijaju rokovi koje smo mi platili“, poručio je Momirović.
Most preko Jovanovačke reke će imati 15 stubova. Dosad je pobijeno 50 šipova i ugrađene su četiri nasadne grede koje su baza mosta.Rok za završetak mosta je godinu dan, rekao je Tanjugu inženjer Ivan Jovanović, zadužen za mostove u konzorcijumu Behtel-Enka.
Kaže da radovi uglavnom teku prema planiranoj dinamici, kao i da u ponedeljak počinje izgradnja još tri mosta, jedan preko Južne i dva preko Zapadne Morave.
U završnoj fazi je i izgradnja kampa za više od 1.500 radnika na 20 hektara kod Kruševca. Na izgradnji mosta je anagažovano oko 50 radnika dnevno, a na celoj deonici oko 500.
Moravski koridor, autoputa od Pojata do Preljine, biće dug 112 kilometara i povezaće područje na kojem živi više od pola miliona ljudi. Povezaće tri okruga – Rasinski, Raški i Moravički, sa Koridorima 10 i 11. Povezaće sve veće gradove centralne Srbije između Pojata i Čačka – Kruševac, Kraljevo, Trstenik i Vrnjacku Banju.
Moravski koridor činice tri deonice: Pojate – Kruševac u dužini od 27,83 kilometara, Kruševac – Adrani dužine 53,88 kilometara i Adrani – Mrčajevci – Preljina dužine 30,66 kilometara.
Autoput se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a biće izgradeno ukupno 11 petlji i 130 ostalih objekata, od čega 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.
INFO 24 / Tanjug / Foto: Tanjug