Pripadnici Civilne zaštite grada i volonteri pomažu najstarije

Građani Čačka tokom trajanja vanrednog stanja sve informacije i pomoć mogu dobiti i pozivom kol centra koji je osnovan pre svega zbog osoba strijih od 65 godina.

Prema rečima načelnika Gradskog štaba za vanredne situacije Bratislava Zečevića cilj osnivanja ovog centra je organizovanje pomoći najstarijim sugrađanima, kao što je donošenje namirnica i lekova na kućnu adresu i organizovanje lekarske pomoći, kao i angažovanje jedinica Civilne zaštite opšte namene.

Bratislav Zečević, načelnik Gradskog štaba za vanredne situacije

„Mi smo već tokom prethodne godine formirali Situacioni centar koji nam  dozvoljava da svi stanovnici grada Čačka mogu pozvati kol centar  gde pripadnici Civilne zaštite i volonteri dežuraju 24 sata“, navodi Zečević.

Zečević apeluje na starije od 65 godina da ne izlaze van svojih domova.

 „Mi smo tu. Imamo sasvim dovoljan broj ljudi, volontera i svih koji žele da nam se priključe mogu nam  pomoći. Grad Čačak za sada na teritoriji Republike Srbije ima najveći broj pripadnika Civilne zaštite koji su opremljeni i obučeni, a to je 167, plus volonteri koji se  svakodnevno prijavljuju.  To su sve mlađi ljudi koji žele da nam pomognu i da se uključe“, ističe Zečević.

Zečević kaže da su već izlazili u susret starijima i na seoskom i na gradskom području, a pomoć pruža i privatna Predškolska ustanova „Mimilend“.

„Volontira 55 vaspitača Mimilenda.  Tokom današnjeg dana uputili smo jednu vaspitačicu da jednu stariju osobu, baku, pričuva na tri sata, dok joj ne dođe ćerka sa posla“, izjavio je Zečević.

Zečević podseća da se osim preporuka Vlade Srbije, u slučaju vanrednog stanja primenjuje i Zakon o odbrani koji omogućava da majke sa decom mlađom od 15 godina, trudnice i hronični bolesnici mogu ostati kod kuće i obavljati rad od kuće ukoliko je to moguće.

„Međutim, u situacijama kada su i majka i otac zaposleni u državnim institucijama, kao što su policija ili vojska, gde ne mogu odsustvovati, u takvim slučajevima ćemo mi uključivati naše vaspitače da pomognu kako ne bi trpeo ni posao ni porodica“, objašnjava Zečević.

Jelena Petrović, situacioni centar

Tokom dana u kol centru se zabeleži u proseku 150 do 200 poziva, a najstariji sugrađani pozivaju kako bi dobili pomoć za dostavljanje lekova i osnovnih životnih namirnica, kaže Jelena Petrović is Situacionog centra.

„Apelujemo i na naše mlađe sugrađane, njihove komšije, da  ako su u mogućnosti, da im izađu u susret, vodeći računa da ne bude kontakta. Da odu do prodavnice ili apoteke, da im nabave najneophodinije“, poručuje Petrović.

Upućena je molba sugrađanima da ne pozivaju zbog šetnje kućnih ljubimaca jer takvu uslugu ne mogu dobiti, kao ni za zdravstvene savete za šta se moraju obratiti izabranom lekaru ili Hitnoj pomoći.

Brojevi telefona kol centra u Čačku su: 032/309-111 i 0800/112-032

Za INFO 24 iz Čačka, Mirjana Aleksić / Foto: INFO 24

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *