Predsednik opštine Boban Đurović: Vrnjačka Banja na svetskoj turističkoj mapi

Gostujući u emisiji Gradske teme medijske mreže Info24, predsednik opštine Vrnjačka Banja Boban Đurović izjavio je da se i ovogodišnja turistička sezona dočekuje spremno i najavio realizaciju projekta Rajska planina Goč, kao i veću posvećenost unapređenju proizvodnje ekološke hrane.

Prvi čovek najpopularnije banje u Srbiji Boban Đurović nada se da će ovogodišnja turistička sezona biti uspešnija. Zbog pandemije korona virusa Đurović je uzdržan jer ne želi da daje prevelika obećanja poučen iskustvom iz prošle godine sa Kovidom-19. Ipak, naveo je da je Vrnjačka Banja u epidemiološkom pogledu bezbedna za turiste.

„Zahvaljujući merama koje primenjujemo, dobrom organizovanošću hotela, nemamo povećanje broja zaraženih, nismo ih imali ni tokom lokalnih žarišta i u okolini banje, nismo imali progresivni rast, u normali smo čak i ispod, ali mi moramo da brinemo mnogo više od drugih gradova jer bi imali ozbiljan problem sa delatnošču, a samim tim i prihodima u budžetu lokalne samouprave“, objasnio je Đurović.

Okončanje borbe protiv virusa korona ključno je za povratak stranih turista u Vrnjačku Banju i nastavak realizacije brojnih projekata.

Đurović je podsetio da se u poslednjih par godina u Vrnjačkoj Banji sprovodi svojevrstan koncept klaster turizma, a to znači da se osim banjskog odnosno zdravstvenog razvija i planinski, kongresni, sportski turizam.

„Od banjskog lečilišta postali smo turistički centar  u kome smo otvorili više sfera turizma sportsko-rekretivni, planinski, visokobudžetni turizam, mi smo dali tu klasifikaciju, zato što su to uglavnom gosti koji mogu da plate i luksuzniji ugođaj i doživljaj. Retkost je da u Srbiji možete naći hotele sa pet zvezdica a da se nalaze u nekim ambijentalnim celinama  gde je prirodno bogatstvo i lepota i gde mogu da uživaju  s jedne strane u luksuzu hotela, a  s druge strane čim iskoraknu mogu da uživaju  u prirodnim lepotama i blagodetima koje to mesto ima i to se pokazalo kao odličan projekat”, naveo je Đurović.

Takva strateška opredeljenost, kazao je Đurović, dovela je velike investitore u Vrnjačku Banju u poslednjih pet godina koji su napravili objekte vredne desetine miliona evra i povećali konkurentnost turizma ne samo Vrnjačke Banje već i Srbije i na evropskom i na svetskom tržištu.

Dodao je da je politika državnog vrha o ravnomernom regionalnom razvoju na pravi način primenjena u Vrnjačkoj Banji.

Kazao je da je vođena „agresivna kampanja“ u Evropi, azijskom i američkom tržištu, što je 2019. godine rezultiralo da od ukupnog broja gostiju 43% budu strani turisti. Nada se da će ta statistika biti ponovljena 2022. godine.

Prema njegovim rečima, Srbija je dolaskom Aleksandra Vučića na čelo države povratila ugled u svetu, što se odrazilo na sve oblasti života i rada pa i na turističku privredu.

“Definitivno je da smo privukli pažnju velikih svetskih sila politikom predsednika Srbije i ne može niko da kaže suprotno od toga. Danas oni koji putuju, ja imam priliku da putujem i putovao sam i pre toga, i dešavalo se da kada pomenete Srbiju da doživite čudan pogled tih ljudi, jednu negaciju, da prosto niste bitni, kada se nađete u inostranstvu… Dok poslednjih dve, tri godine intenzivno, a četiri već sa nekim početkom, vi kada se pojavite i kada kažete odakle dolazite već ste jednaki sa ostalim evropskim narodom,  evropskim zemljama. Ja sam veoma ponosan na to i to nije politika, to nije demagogija, to je istina i to svako može videti i preko sredstava informisanja koji prenose, kao i vi, kompletne aktivnosti državnog vrha  sa svim velikim svetskim silama, sa  Kinom, sa Rusijom sa Amerikom, sa Francuskom sa nama bitnim zemljama, sa Nemačkom, što je izuzetno bitno i to se odrazilo na sve ostalo, na kompletnu privrednu aktivnost”, ocenio je predsednik opštine Vrnjačka Banja Boban Đurović.

Dodao je da od trenutka kada je Srbija postala stabilna u političkom, vojnom i ekonomskom smislu da smo dobili velike investitore koji su procenili da je njihovo ulaganje sigurno rekavši da je bilo izuzetno teško animirati, ubediti i dovesti velike svetske kompanije da posluju u našoj zemlji.

Ponovio je da će izgradnja Moravskog koridora otvoriti nove investicije u službi turizma i istakao da bez podrške Vlade Srbije veliki projekti ne mogu biti ostvareni.

 „Turizam je zahtevna grana koja traži konstantna ulaganja i novine“, naglasio je Đurović.

Vrnjačka Banja u budućnosti bi trebalo da, ako to već nije, stane rame uz rame sa poznatim evropskim banjama, postala je deo Asocijacije evropskih rimskih banja, kao jedina banja van Evropske unije.

Jedan od projekata čija bi realizacija trebalo da počne ove godine, pošto zbog pandemije krona virusa nije započeta kako je planirano 2020. godine, odnosi se na planinu Goč i daće novu dimenziju ponude kraljice kontinentalnog turizma. Projekat naziva Rajska planina Goč vredan je 140 miliona dinara i finansiraće se po pola iz budžeta opštine Vrnjačka Banja i ministarstva turizma.

Osim ostalog, planirano je da se na Goču izgradi adrenalinski park, zip lajn, sportski tereni, ski staze, zoo vrt, tipske kućice koje bi gradili prisutni hotelijeri kompanija Zepter, Alko grupa, Fontana, Južna Bačka, Tonanti, Pegaz i mnogi drugi, turistički vozići do vidikovca, kompleks dečijih igrališa, tardicionalnih i modernih, amfiteatar za kulturne i zabavne događaje, trim staze, staze za bicikliste, staze zdravlja….

Ulaskom u Nacionalni investicioni plan Srbija 2021-2025, Vrnjačka Banja bi trebalo da dobije i panoramsku gondolu kojom će biti povezan centar mesta sa planinom Goč. Jedan od dugoročnih ciljeva jeste i da se utiče da turisti ostaju više dana u Vrnjačkoj Banji i poveća broj gostiju iz inostranstva, a to se ne može realizovati bez podrške države.

Đurović je najavio da će se u budućnosti pažnja posvetiti razvoju malih poljoprivrednika koji se bave proizvodnjom trdicionalne hrane i koji, zbog nedostatka kapaciteta, ne mogu da prate dostignuća turizma u Vrnjačkoj Banji.

Uglavnom ugovaraju poslove sa jednim hotelom i ugostiteljskim objektima koji su udaljeni i do 20, 30 kilometara od Banje, pa turisti putuju do tih restorana kako bi uživali u specijalitetima koji imaju prefiks ekološki i najtraženija su roba.

“Ono što će se sigurno raditi u narednom periodu jeste razvoj tog segmenta poljoprivrede gde će sve više  mladih razvijati te poslove”, rekao je Đurović.

Smatra da je poljoprivreda „nepresušan izvor zaposlenja radne snage“ i planira da pozove ministra poljoprivrede Branislava Nedimovića da prisustvuje sastanku sa ovdašnjim poljoprivrednicima i stručnajcima kako  bi se definisala stimulativnija formula za njhov rast i razvoj.

Napomenuo je da Fakultet za hotelijerstvo i turizam u Vrnjačkoj Banji već od septembra otvara novi inovativni smer koji će se baviti gastronomijom.

Neočekivano, tokom decembra i januara kapaciteti u Vrnjačkoj Banji su bili izuzetno popunjeni iako je reč o periodu koji godinama unazad nije bio atraktivan za posetioce.

„Međutim ove godine smo u decembru mesecu  i za vreme novogodišnjih i božićnih praznika zaista imali izuzetnu popunjenost u Vrnjačkoj Banji, što se pokazalo kao dobar projekat iz 2019. godine kada smo ostvarili skoro milion i 170 hiljada noćenja i time na neki način pokazali ono što je Vrnjačka Banja uradila u poslednjih par godina i onim gostima koji do sada nisu bili u Vrnjačkoj Banji“, kazao je Đurović.

Svi ti gosti koji su bili posetioci i za Novu godinu i za Božić i u februaru mesecu su boravili u Vrnjačkoj Banji, pokazuje statistika, barem jedan vikend ako ne i više tokom jednog meseca.

„Period od decembra do februara meseca i možemo reći mart bili su loši po posećenosti, poslednje dve godine se i to promenilo i 2020. godina je pokazala da Vrnjačka Banja ima odličnu perspektivu u periodu januar – februar, nažalost u martu se desilo, ono što se desilo u celom svetu, da je nastupila korona i zbog toga praćenje statistike nije više imalo osnova ali je dalo dobru uvertiru i dobre temelje da  ćemo imati u tim periodima u narednim godinama  dobru posećenost. Evo već u 2021. godini januar- februar mesec beleže preko 80% više popunjenosti u odnosu na period 2015, 2016, 2017. godine“, ispričao je Đurović.

Ponovio je da je kampanja Letujte u Srbiji dala izvanredne rezultate.

 „To je ono što je donelo dobro i Vrnjačkoj Banji i ostatku Srbije kada je turizam u pitanju jer su mnogi naši ljudi upoznali Srbiju na jedan drugačiji način, upoznali su lepote Srbije koje do tada nisu želeli ili nisu imali prilike da upoznaju, ugalvnom su svi planirali svoj godišnji odmor odlaskom na more, mediteran ili na neku drugu destinaciju, a ako ima prostora ili sredstava biće negde i u Srbiji“, zaključio  je Đurović.

INFO 24

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

süperbetin giriş - Dumanbet -

Dinamobet