Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović u ime Vlade Republike Srbije i regionalni menadžer Međunarodne finansijske korporacije za Centralnu i Jugostočnu Evropu Ari Nain, potpisali su danas Sporazum između Vlade Republike Srbije i Međunarodne finansijske korporacije o saradnji na pripremi projekata javno-privatnog partnerstva u oblasti infrastrukture.
„Naša zemlja će u saradnji sa Međunarodnom finansijskom korporacijom za Centralnu i Jugostočnu Evropu (IFC) dobijati najkvalitetnu koncesionu dokumentaciju za sprovođenje projekata javno-privatnog partnerstva, pri čemu će 80% troškova na izradi obe dokumentacije snositi naši partneri iz IFC-a. Prva dva projekta koja ćemo realizovati primenom ovog sporazuma su luke u Prahovu i Bogojevu. Ovo će istovremeno značiti dobijanje IFC kao koncesionog savetnika sa najvećim svetskim renomeom što će dodatno privući velike svetske kompanije da učestvuju u koncesionim postupcima za ove luke“, izjavio je ministar Momirović.
Ministar Momirović dodao je da će se izgradnjom 10 autoputeva i brzih saobraćajnica Srbija povezati sa čitavim regionom i Evropskom unijom, ali će na taj način i naša zemlja biti premrežena najmodernijim putevima. Srbija polako ulazi u završnu fazu izgradnje osnovne saobraćajne infrastrukture i danas se postavljaju temelji za ono što treba da usledi, a to je puno iskorišćavanje svih transportnih kapaciteta i pozicioniranje Srbije kao saobraćajnog čvorišta. Za ispunjenje tog cilja moramo da realizujemo važne projekte koja imaju za cilj razvoj rečnog i vazdušnog saobraćaja, a upravo za realizaciju tih projekata je potpisivanje današnjeg sporazuma od ogromnog značaja, zaključio je ministar Momirović.
Ministar Momirović takođe je dodao da je Srbija dokaz da su koncesije najefikasnije sredstvo razvoja aerodoroma. Aerodorom Nikola Tesla, zahvaljujući koncesionaru, danas postiže izuzetne rezultate, uprkos tome što se radi o jednoj od najpogođenijih industrija u svetu usled pandemije. Pored toga, u Srbiji je zakonom propisano da se luke razvijaju dodelom lučkih koncesija, a u dolazećem periodu razmotrićemo razvoj intermodalnih terminala takođe po modelu javno-privatnog partnerstva i koncesija.