Moravski koridor imaće 78 mostova

Moravski koridor koji će biti dugačak 110 kilometara, prostiraće se od Preljine do Pojata, a planirani rok za izgradnju je do 2022. godine.

Nakon što je potpisan ugovor o izgadnji auto-puta u šest traka koji za tri godine treba da poveže Rumu i Šabac, a dalje do Loznice do 2023. godine da bude izgrađena i brza saobraćajnica sa četiri trake, predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da će u narednih deset dana uslediti potpisivanje ugovora i za izgradnju Moravskog koridora.

Moravski koridor trebalo bi da bude gotov do 2022. godine, a vrednost radova procenjuje se na 755 miliona evra. Stručnjaci kažu da na to treba dodati još 20 odsto, koliko se može očekivati da će koštati dodatni radovi na velikom broju petlji i mostova.

Projektant trase Radica Goronja navodi da će Moravski koridor da prolazi dolinom Zapadne Morave, najvecim delom, dolinom Južne Morave i dolinom Velike Morave, što znači da je u pitanju ravničarski koridor. Očekuje se 135 objekata, od čega 78 mostova, 24 nadvožnjaka, 12 podvožnjaka, kako navodi Goronja.

Moravski koridor će spajati koridor 10 i 11 i povezaće zemlju iznutra – sve veće gradove centralne Srbije između Pojata i Čačka – Kruševac, Kraljevo, Trstenik, Vrnjačku Banju, što je oko pola milliona ljudi. Ideja o putu koji prolazi najplodnijim dolinama Južne i Zapadne Morave stara je koliko i srpska država.

Glavni projektant Moravskog koridora Aleksandra Lalić kaže da je auto-put projektovan za brzinu od 130 kilometara na sat, sa po četiri vozne trake.

Moravski koridor ima dodatnu problematiku, to su visoke vode 2018, 2019, 2016. godine. Pokazalo se da Moravski koridor mora da se obezbedi od visokih voda. To je ono što malo povećava troškove izgradnje koridora”, ističe direktor CIP-a Milutin Ignjatović.

Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović, izjavila je da će izgradnjom Moravskog koridora, Srbija dobiti “digitalni” auto-put, sa modernim optičkim i digitalnim kablovima, besplatnim internetom i obaveštenjima za vozače.

Sa izgradnjom ovog auto-puta bez ijednog tunela gradiće se i savremena telekomunikaciona veza, što će znatno smanjiti broj nesreća. Samo na tom potezu u Srbiji godišnje pogine trećina nastradalih u saobraćajnim nesrećama.

Katarina Korać / INFO 24 / Foto: Dženarika.info

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

mersin eskort - eskort - eskort izmir - ankara eskort - escort