Kako sprečiti „crni bilans“ na srpskim putevima?

U Upravi saobraćajne policije kažu da su najčešći uzroci neprilagođena brzina, nevezivanje sigurnosnog pojasa, vožnja pod dejstvom alkohola i psihoaktivnih supstanci.

U saobraćajnim nezgodama, samo od početka 2020. godine, zivot je izgubilo više od 70 osoba, dok je 300 povređeno.

Iako je broj poginulih na srpskim i beogradskim putevima manji za tri odsto u odnosu na protekle godine, crni bilans se nastavlja.

Ne postoji vozač koji barem jednom nije napravio saobraćajni prekršaj, bilo da je reč o vezivanju pojasa, konzumiranju alkohola ili prekoračenju brzine. Iako su najčešće, zbog nesavesne vožnje, platili novčanu kaznu, nažalost, neretko su mnogi, upravo zbog bahate vožnje svoje ili drugih učesnika u saobraćaju, platili životom.

Zato će, između ostalog, u narednom periodu na našim putevima biti više vozača sa probnim vozačkim dozvolama čiji je rok važenja produžen na najmanje dve godine. Tako će oni koji polože vozacki ispit sa 17 godina imati probnu dozvolu do 21, sa 18 tri godine i sa 19 dve godine, ističe Aleksandar Radenković iz Uprave saobraćajne policije.

Uprkos tome što se obično veruje da su novopečeni vozači najugroženija kategorija u saobraćaju, kod nas to nije slučaj, pošto statistika pokazuje da su u Srbiji najugroženiji vozači između 54 i 65 godina, a nakon toga i oni stariji od 65 godina koji najviše stradaju kao pešaci. Sem pojačane kontrole i kažnjavanja od strane nadležnih organa i saobraćajne policije, veoma je važno da se reaguje preventivno, da se učesnici u saobraćaju edukuju i upozore na rizike i posledice neodgovornog ponašanja u saobraćaju, ističe naš sagovornik.

INFO 24

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

mersin eskort - eskort - eskort izmir - ankara eskort - escort