Funkcionišemo kao tim odgovornih ljudi

Funkcionišemo kao tim odgovornih ljudi: Gradski štab doneo nove mere za ugostitelje, uputio zahteve za razne vidove pomoći republičkim i lokalnim institucijama, apelovao na građane da poštuju preporuke…

Članovi Gradskog štaba za vanredne situacije na teritoriji grada Kraljeva, na čelu sa komandantom gradonačelnikom Kraljeva dr Predragom Terzićem, održao je treću sednicu od proglašenja vanrednog stanja na teritoriji Republike Srbije.

Kako je istakao gradonačelnik, u skladu sa odlukama Vlade Republike Srbije i Republičkog štaba za vanredne situacije, koje se odnose na rastojanje gostiju u ugostiteljskim objektima, Gradski štab za vanredne situacije na teritoriji grada Kraljeva je doneo odluku da u jednom ugostiteljskom objektu rastojanje između gostiju bude dva metra.

„Svaki ugostitelj ima obavezu da na vidnom mestu, na ulazu u svoj ugostiteljski objekat, istakne broj ljudi koji se može nalaziti u ugostiteljskom objektu s obzirom na površinu. Kada inspekcijski organi dođu do objekta, oni prostim prebrojavanjem gostiju mogu da utvrde da li je, ili nije, prekršen propis koji ograničava broj gostiju“, objasnio je gradonačelnik.

On je naglasio da je osobama starijim od 65 godina zabranjen izlazak i dodao: „Kada govorimo o seoskim područjima, do 5.000 stanovnika, ograničenje se odnosi na osobe starije od 70 godina, pri čemu, ljudi koji žive u kućama mogu da izađu u svoja dvorišta. To ne da nije zabranjeno, nego je čak preporučljivo.“
Gradski štab je doneo i druge mere, koje se odnose na način funkcionisanja gradskog i prigradskog javnog prevoza na teritoriji grada Kraljeva.

„S obzirom na to da u periodu od 20.00 do 5.00 časova postoji policijski čas, ograničili smo vreme rada gradskog javnog prevoza – ne može započeti pre 5.00 sati, a mora se završiti do 19.30. U 19.30 autobusi gradskog i prigradskog prevoza moraju da budu parkirani“, izjavio je Terzić i naglasio da se policijski čas odnosi na sve građane, bez obzira gde žive, kojoj političkoj partiji pripadaju.

„To sada nije važno. Moramo zajedničkim snagama, ujedinjeni, da se izborimo, to je jedino rešenje“, poručio je dr Predrag Terzić.

S obzirom na to da je policijski čas sinoć uveden, u toku dana će, uz pomoć Ministarstva unutrašnjih poslova Vlade Republike Srbije, Policijske uprave za grad Kraljevo, biti preciznih informacija o načinu dobijanja propusnica za privredne subjekte koje imaju radnike i u drugoj i trećoj smeni, a Regionalna privredna komora Moravičkog i raškog upravnog okruga treba da obavesti Privrednu komoru Srbije o svim privrednim subjektima sa teritorije Raškog i Moravičkog okruga koji rade posle 20.00 časova.

Gradonačelnik je naveo da je od proglašenja vanrednog stanja, i pored apela da se ne prave kućne zalihe, prema statistici Regionalne privredne komore, ulje kupovano 126% više nego pre vanrednog stanja, brašno 201%, šećer 223%, toalet papir 210% više. On je apelovao na sugrađane da to ne čine i da budu solidarni.

„Ukoliko vi kupite 20 litara ulja, šta će ostati za vašeg komšiju, rođaka, prijatelja? Treba da budemo solidarni, da se trudimo da mislimo ne samo o sebi, već i o drugima, o ljudima starijim od 65 godina, očevima, majkama, dedama i bakama… da odemo kod njih, da im pomognemo, da pomognemo starijim komšijama. Ne možemo se osloniti samo na Crveni krst, na volontere. Moramo svi zajedno, ujedinjeni, da se izborimo sa ovom pošasti“, poručio je komandant Gradskog štaba.

Na sednici Gradskog štaba doneta je i odluka da se obrati Republičkom štabu za vanredne situacije sa zahtevom za određenom ličnom zaštitnom opremom – maskama, rukavicama, mantilima, ali, kako je naglasio gradonačelnik, proporcionalno broju stanovnika u Kraljevu, jer mi smo solidarni, budući da će biti potrebno i drugim lokalnim samoupravama.

Zahtevano je od Vojske Srbije da obezbedi određeni broj vojnika za zaštitu ulaza u Opštu bolnicu „Studenica“ i Dom zdravlja Kraljevo. Prema rečima gradonačelnika, minimalni broj neophodnih vojnika je 10, optimalno bi bilo od 16 do 18 vojnika.

Biće potrebna i pomoć pri održavanju javne higijene i javnih prostora. Biće zahtevan i određeni broj vozila za odnošenje kištri i određeni broj vozača kako bi održali grad u onoj meri u kojoj je moguće za vreme vanrednog stanja.

„Funkcionišemo kao sistem, kao tim odgovornih ljudi koji se bore da spreče nastanak epidemije korona virusa i na našoj teritoriji, odnosno trudimo se da smanjimo posledice“, poručio je gradonačelnik nakon sednice Štaba.

INFO 24 / Foto: др Предраг Терзић

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *