Francuzi i Kinezi zajednički partneri Srbije na metrou

Krajem godine počinje izgradnja prve linije BG metroa, najavio ministar Mali.

Ministar finansija Siniša Mali potpisao je zajednički memorandum o izgradnji beogradskog metroa između Vlade Srbije, grada Beograda, kineske kompanije „Power C hina“ i francuskih kompanija Alstom i Ežis Rejl.

Ministar Mali najavio je da će krajem godine početi izgradnja prve linije beogradskog metroa od Železnika do Mirijeva.

Mali je, nakon potpisivanja zajedničkog memoranduma o izgradnji beogradskog metroa između Vlade Srbije, grada Beograda, kineske kompanije „Power C hina“ i francuskih kompanija Alstom i Ežis Rejl, rekao da su tim sporazumom definisana prava francuskih i kineskih kompanija koje će raditi na izgradnji metroa.

Kaže da će Francuzi raditi na elektromašinskog delu, dok će Kinezi izvoditi građevinske radove.

Mali je naglasio da konačno počinje da se ostvaruje višedecenijski san i da će krajem godine početi izgadnja depoa na Maksiskom polju čime kreće gradnja prve linije od Železnika do Mirijeva u duzizni od 21,3 km, sa 21 stanicom.

Dodao je da će druga linia ići od Mirijeva do Zemuna u dužini od 19,2 km i da će imati 20 stanica, kao i da se radi na koncepciji treće linije koja će povezati sa BG vozom delove koje neće pokriti prve dve linije.

Mali je podsetio da je krajem prošle godine sa francuskom vladom potpisan sporazum o obezbeđivanju 454 milona evra za prvu liniju metroa.

Memorandum o razumevanju za projekat Beogradski metro ministar je potpisao, u Palati Srbija, sa direktorom JKP Beogradski metro i voz Stankom Kantarom, potpredsednikom grupe Alstom Filipom Delurom, generalnim direktorom u kompaniji Ežis rejl Olivierom Buvarom i predstavnikom kompanije Power China Šje Zidijem.

Prisustvovali su ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, zamenik gradonacelnika Goran Vesić, ambasador Kine u Srbiji Čen Bo i ambasador Francuske u Srbiji Žan Luj- Falkoni.

Prva linija beogradskog metroa bi trebalo da ide od Makiškog polja preko Beograda na vodi, centra grada i Karaburme do Mirijeva.

Druga linija će ići od Mirijeva do Novog Beograda i Zemuna.

Projekat metroa jedan je od najvažnijh infrastrukturnih projekata za 2021. godinu.

Krajem prošle godine je ratifkovan međudržavni Sporazum o realizaciji infrastrukturnih projekata sa Francuskom, koji je potpisan 26. novembra 2020. godine.

Vrednost sporazuma je 581 milion evra, od kojih je 127 miliona evra namenjeno unapredenju efikasnosti elektrodistributivne mreže, dok će 454 biti uloženo u izgradnju prve linije metroa.

Ministarstvo građevinarstva je ranije najavilo da bi prva linija metroa u Beogradu, od Makiškog polja do Mirijeva, mogla bi da bude gotova za tri godine od početka radova.

Prva linija beogradskog metroa gotova 2028. godine

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavio je da će prva linija beogradskog metra biti završena 2028. godine.

„Kada završimo 2028. metro i proširenje BG voza i spojimo ga sa Pančevom i kada završimo 50 km za tramvaje, naš osnovni podsistem biće šinski, znači ekološki“, rekao je Vesić.

Istakao je da grad više neće kupovati autobuse na dizel.

„Za nekoliko dana biće raspisan tender za kupovinu 100 zglobnih autobusa na prirodni gas. I do 2028. ćemo svake godine kupovati po 100 takvih autobusa i nećemo više imati nijedan autobus na dizel“, naveo je Vesić odgovarajući na pitanja novinara u Palati Srbija.

Kaže da će automobuski prevoz tada biti samo dopunski podsistem, dok će šinski biti glavni, kao i da se u centru, ali i u delovima predgrađa više neće koristiti autobusi na dizel.

Gde će sve proći prve dve linije beogradskog metroa

Radovi na izgradnji prve linije beogradskog metroa trebalo bi da počnu u novembru, a ova linija, kako je objašnjeno nakon potpisivanja Memoranduma o razumevanju za Beogradski metro, počinjaće u Železniku i završavati se u Mirijevu.

Biće dugačka 21,3 km i imaće 21 stanicu, a njihova imena jasno pokazuju trasu ove linije.

Stanice su: Železnik, Makiš, Žarkovo, Bele vode, Trgovačka, Požeška, Banovo brdo, Most na Adi, Sajam, Gazela, Savski trg, Trg republike, Bajlonijeva pijaca, Cvijićeva, Pančevački most, Karaburma, Diljska, Višnjička, Mirijevski bulevar, Sedma gimnazija, Mirijevo.

Prva linija bi trebalo da bude gotova 2028. godine.

Kada je reč o drugoj liniji, nije precizirano kada će tačno početi njena izgradnja, ali je rečeno da bi to trebalo da se desi veoma brzo nakon završetka prve linije.

Druga linija će biti dugačka 19,2 km i imaće 20 stanica.

Ona počinje u Mirijevu, a stanice su: Ustanička, Mite Ružića, Cvetkova pijaca, Vojislava Ilića, Šumatovačka, Južni bulevar, Makenzijeva, Manjež, Savski trg, Blok 18, Sava centar, Arena, Merkator, Opština Novi Beograd, Aleksandra Dupčeka, Senjski trg, Stadion Zemun, Filipa Višnjića, Novi novosadski put, Zemun.

Beogradski metro imaće i treću liniju, čija trasa još nije utvrđena, a njen koncept kako je najavio ministar finansija Siniša Mali biće Beograđanima predstavljen u aprilu.

Planirano je da svaka stanica metroa bude drugačija a prema rečima zamenika gradonačelnika Beograda, Gorana Vesića konkurs za osmišljavanje njihovog izgleda biće raspisan ove godine.

INFO 24

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

mersin eskort - eskort - eskort izmir - ankara eskort - escort