Ceo intervju sa prvim čovekom Valjeva. Gvozdenović: Iduće godine očekujemo pravi bum u Valjevu

Gradonačelnik Valjeva dr Slobodan Gvozdenović gostovao je večeras u emisiji “Gradske teme” i za Info 24 govorio o aktuelnim gradskim temama grada Valjeva. On je istakao da se očekuje iduće godine pravi bum u Valjevu, jer će početi izgradnja brze saobraćajnice koja će povezati Valjevo sa Koridorom 11.

Kada je krajem 2018. godine gradonačelnik Valjeva obećao da će u 2019. godini Valjevo biti veliko gradilište, malo njih je verovalo da neće biti sela i gradske ulice, koje nisu rekonstruisane i asfaltirane. Ovu godinu Valjevo završava sa 50 kilometara novog asfalta, a to je preduslov da brzim saobraćajnicama dođu i novi investitori, ali i da stanovništvo ostane da živi u selima. U intervjuu koji je dao za Info 24, gradonačelnik Valjeva dr Slobodan Gvozdenović kaže da je ovoj gradskoj vlasti zapalo da rešava nagomilane višedecenijske probleme i da završava kapitalne projekte koji su otpočeli da se grade krajem prošlog milenijuma.

Koji su to projekti čekali i po tri decenije da ih baš vi završite?

Neke stvari koje su započete pre 30 i više godina su baš sada došle na red da se završe! Sa radom je počela nova škola „Milovan Glišić“, koja se gradila više od 20 godina. Ova gradska vlada je najzad uspela da je završi! Isto je i sa Ulicom Mirka Obradovića, čija se izgradnja planira nekoliko decenija. Ona je značajna, jer je paralelna sa glavnim gradskim saobraćajnicama, zbog brže komunikacije, smanjenja aerozagađenja, privrednog razvoja – rekao je Gvozdenović.

Da li ste imali podršku države u infrastrukturnim radovima?

Više sam nego zadovoljan, jer se nikada više nije asfaltiralo. Posebno sam zadovoljan činjenicom da smo za godinu i po dana uradili više nego u poslednji 15, 20 godina. Išli smo u celovito rešavanje problema. Gde god smo asfaltirali, tu smo pokušali da rešimo i problem vodosnabdevanja, koji je prisutan ne samo u selima, već i u prigradskim naseljima. Srećom, Valjevo nema problem sa vodosnabdevanjem, ne samo zbog reke Gradac i ostalih reka, već je tu i brana Stubo-Rovni, koja je značajan projekat za nekoliko opština u Srbiji- Lajkovac, Lazarevac, Obrenovac, Mionicu, Ljig, Ub. Želim da se zahvalim Vladi Srbije i JP „Putevi Srbije“, koji su oko 250 do 300 miliona dinara uložili u Valjevo. Pre neki dan smo otvorili saobraćajnicu kroz prigradsko naselje Sedlari, koja vodi do manastira Ćelije i Lelić. Tu su postojala tri klizišta i 15 godina niko i ništa tu nije uradio! Sada su sanirana klizišta i urađeno 3,7 km asfalta i time se ponosimo! Asfaltirali smo parking u centru grada, koji 30 godina niko nije pogledao, a to je jedna životna stvar, bitna za građane. Asfaltirali smo 7 km puta u selu Poćuta i kada sam došao na otvaranje puta ne samo u ovo, nego i u mnoga druga sela, rekli su mi da sam prvi gradonačelnik koji je došao u poslednjih 30 godina – izjavio je Gvozdenović.

Koji su koraci načinjeni da bi se rešio problem aerozagađenja, koji je postao veliki problem u Valjevu?

Moje mišljenje da je problem aerozagađenja, ne samo u Valjevu, već i u ostalim gradovima u Srbiji , politička tema, koja je prilično jalova. Mi nismo ljudi koji guraju stvari pod tepih, nego ih rešavamo! Aerozagađenje je posledica velikog broja automobila koje imamo u gradu poslednjih godina, ali i porasta standarda koji se oseća pet, šest godina od kada je SNS preuzeo vlast u Srbiji. Na žalost, mi smo u kotlini i ruža vetrova nije dovoljna da prirodnim putem smanji taj nivo zagađenja u grejnoj sezoni. Gradska Toplana je već prešla da se sa 50 posto greje na tečni komprimovani gas. Idemo u susret dolasku gasa u Valjevo, što očekujemo da se desi u naredne dve godine – pričao je Gvozdenović.

Valjevo je dosta uložilo u primarnu zdravstvenu zaštitu. Šta je sve urađeno do sad?

Rekonstrukcija Doma zdravlja je velika investicija, koja je počela ovih dana. Od kada sam ja gradonačelnik, od 2016. godine,  u Dom zdravlja je uloženo 200 miliona dinara. Nijedan grad u Srbiji nije toliko uložio, a dobri rezultati su potvrđeni dobijanjem najviših ocena prilikom akreditacije i posete Svetske zdravstvene organizacije. Kao lekar specijalista, imam sluha i osećaj koje su potrebe primarne zdravstvene zaštite. Dom zdravlja je dobio četiri nova saniteta, a pre toga 15 godina niko nije kupio sanitet u Domu zdravlja! Nabavili smo 10 novih automobila za pacijente sa dijalizom, nove ultrazvučne aparate, obnovili prostorije laboratorije, medicine rada, pedijatrije, opšte medicine, koje su sređene po najvišim standardima. Ova rekonstrukcija će pomoći da valjevski Dom zdravlja bude sigurno jedan od najreprezentativnijih u Srbiji. Grad je kupio najnoviji Simensov multislajs rendgen, koji čeka da dobijemo odobrenje od Ministarstva zdravlja, da bi primili na specijalizaciju ljude iz radiologije i rendgen tehničare – rekao je Gvozdenović.

Iduće godine se očekuje rekonstrukcija Opšte bolnice u Valjevu?

Što se rekonstrukcije Bolnice tiče, u pitanju je priča koja traje malo duže i zahteva izuzetnu stručnost onih koji će je obaviti. Grad je izdvojio 50 miliona dinara za projekat rekonstrukcije, 12 miliona za pregovarački postupak i kontrolu projekta rekonstrukcije. Izdvojili smo pola miliona evra za svoju bolnicu, iako mi nismo osnivači, već država. Uradili smo mnogo stvari, pomogli Odeljenje za vantelesnu oplodnju, jedno jedino koje se nalazi u regionalnim bolnicama u Srbiji. I to ističem sa neskrivenim ponosom, jer sam i sam ginekolog. Sa načelnikom Ginekološko-akušerskog odeljenja dr Nenandom Dimitrijevićem sam se zauzeo i uz pomoć Fondacije „Rodi se na lepom mestu“ skupljeno je 130 hiljada evra za opremanje ovog odeljenja. Donacijom smo dobili dva najbolja ultrazvučna aparata Dženeral Elektrika, koja koštaju oko 73 hiljade evra, nove CTG aparate, kolposkop, stolove za preglede pacijenata – pričao je gradonačelnik.

Gde se nalazi grad Valjevo u odnosu na ostale gradove, kada je socijalna politika u pitanju?

Iz budžeta grada se izdvaja oko 5 odsto za socijalnu politiku, što grad svrstava na prvo mesto po izdvajanju za ove namene. Veoma sam ponosan što su se stekli uslovi da svaki stanovnik grada oseti napredak, jer je budžet za ovu godinu oko 3,5 milijarde dinara. U vrhu smo srpskih gradova po izdvajanju za socijalne potrebe i zaštitu. Pomažemo najugroženije sugrađane, decu sa smetnjama u razvoju na seoskom području, za romsku populaciju izdvojili smo za besplatne užine. Deca iz najsiromašnijih seoskih porodica su otišla na more, izdvajamo za socijalno-boračku zaštitu – naveo je Gvozdenović.

Kako ocenjujete poziciju Valjeva pred kraj ovog mandata gradske vlsti?

Punjenje budžeta je odlično i u prvih devet meseci ove godine smo oprihodovali budžet grada za 313 miliona dinara više, nego u isto vreme prošle godine. To dokazuje kvalitet i kompetentnost ove gradske Vlade i da smo na tragu politike predsednika Repubilike Aleksandra Vučića i SNS. Imamo podršku i Darka Glišića, predsednika IO SNS, koji vodi računa o ravnomernom razvoju Kolubarskog okruga. Mirno čekamo sledeće izbore i imamo čime da se pohvalimo. Sa neskrivenim ponosom i sa sigurnošću mogu da kažem da je Valjevo najznačajniji grad u Srbiji – pričao je gradonačalnik.

Koja su očekivanja za iduću godinu i idući mandant?

U sledećem mandatu će Valjevo izaći među prvih pet gradova u Srbiji, ne samo po investicijama, nego i po kvalitetu života i ulaganju narodnih para u ono što je zaista potrebno. Po agenciji Moody’s smo među tri najbolja budžeta u Srbiji, pored Novog Sada i Beograda. Mogu slobodno da kažem da smo domaćinski vodili budžet i filigranski planirali investicije. Ova gradska vlast je izuzetno kompetentna, a u poslednjih 20 godina sigurno najbolja vlast – izjavio je Gvozdenović.

Očekujemo iduće godine pravi bum u Valjevu, jer će početi izgradnja brze saobraćajnice M4, koja će povezati Valjevo sa Koridorom 11 i auto-putem „Miloš Veliki“. To je kao kad odčepite jednu veliku arteriju i kolaterale se same razviju i dobijate sasvim drugu sliku grada i života. Kvalitet života će biti nemerljivo bolji, nego dok nismo imali brzu komunikaciju sa Beogradom i sa ostalim gradovima u Srbiji – pričao je Gvozdenović.

Kakvo je interesovanje investitora za Valjevo?

Kapital je kao voda i uvek probije tamo gde ima interes da dođe. Apsolutno sam siguran da će sa otvaranjem ovog puta, to biti jasan signal investitorima. Tu je fabrika „Krušik“ koja ima oko tri hiljade zaposlenih i koja predstavlja najznačajniju industriju u ovom gradu. Krajem osamdesetih je Valjevo imalo 19.000 industrijskih radnika i bilo među pet najrazvijenijih gradova u SFRJ. Kada su 2000-ih došli ovi „žuti“ kao besni psi u kasapnicu, rasturili fabrike, uveli krizne štabove, deklasirali srednju klasu i oterali je u slepce i bednike, počela je golgota za Valjevo. Ali, Valjevo se izvlači iz tih problema. I upravo SNS i ja, koji vodim Gradski odbor i ovdašnju vladu smo ti koji želimo da izvučemo grad iz ovih problema – rekao je Gvozdenović.

To su želje, ali da li je nešto urađeno konkretno?

Činjenica je da je Valjevo grad koji ima najveću srpsku investiciju u proteklih pet, šest godina.  To je firma „Krstako“, koja se nalazi u mini-industrijskoj zoni u Beloševcu i gde treba da se zaposli oko 120 radnika u proizvodnji. To je firma koja se bavi drvno-prerađivačkom industrijom. Vlasnik firme mi je potvrdio da su Kinezi zainteresovani da otkupe petogodišnju proizvodnju „Krstaka“. Bez dinara subvencija, ova fabrika  je uložila 7 miliona evra domaćeg kapitala! Asfaltirali smo put  i uradili sve što je bilo potrebno i menadžmentu „Krstaka“ smo moji saradnici i ja na raspolaganju 24  časa.  Iz sopstvenih sredstava smo kupili Industrijsku zonu od 24,5 ha i nudimo najbolje uslove investitorima. Spremni smo da izgradimo modernu saobraćajnicu koja će povezati privrednu zonu sa putem M4 i Koridorom 11. Želimo prave investitore, koji će da pristojno  plate naše radnike, kako bi ostali da žive i u gradu i u selima. Vodimo računa da nam ostane stanovništvo na selu i sama činjenica da smo osam puta uvećali subvencije za poljoprivredu, govori da vodimo računa o ravnomernom razvoju grada i sela – naveo je gradonačelik.  

Da li ste ispunili sva obećanja?

Iako nisam ispunio sva obećanja, jer je nemoguće sve ispuniti,  iduće godine biće završeno sve što smo planirali. Poručio sam da će 2019. godine Valjevo biti jedno veliko gradilište i to obećanje sam ispunio. Za 2020. godinu građanima poručujem da ćemo krenuti u realizaciju projekta koji sam kao i generacije Valjevaca i ja sanjao. San Valjevaca je da brzom saobraćajnicom M4, do  Beograda stignemo za 45 minuta – rekao je Gvozdenović.

Emisija je emitovana na televiziji Studio B, Info 24 i KLIK TV a ceo intervju možete pogledajte na našem YouTube kanalu:

INFO 24

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *