Vesić: Treća linija metroa spojiće Voždovac i Novi Beograd preko centra grada

Treća linija trebalo bi da poveže Voždovac, novu autobusku stanicu u Bloku 42 i železničku stanicu Novi Beograd preko Prokopa, Slavije i Trga republike.

Konačna trasa prve dve linije metroa je utvrđena, dok je početak radova planiran za kraj sledeće godine. Takođe, u budućnosti se planira i treća linija, koja bi trebalo da poveže Voždovac, novu autobusku stanicu u Bloku 42 i železničku stanicu Novi Beograd preko Prokopa, Slavije i Trga republike, najavio je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić u izjavi za Večernje novosti.

On je istakao da će domaće arhitekte, po ugledu na metroe evropskih prestonica, dobiti šansu da urede sva stajališta.

– Činjenca da tek sada znamo tačnu trasu metroa i položaj stanica, dokaz je da obećanja bivših vlasti o izgradnji metroa nisu bila istinita, jer nisu imali poznatu trasu – rekao je Vesić.

Prva linija će biti u potpunosti pod zemljom, izuzev dela na Makiškom polju, gde će se nalaziti i depo. Druga linija će jednim delom, na Novom Beogradu i Zemunu, biti na vijaduktu. Planirano je da ukrštanje prve dve linije metroa bude na Savskom trgu, odnosno na mestu bivše glavne železničke stanice. U ovoj fazi metro neće obuhvatati Prokop, ali će putnici moći da koriste BG voz i stanicu dalje, na Mostarskoj petlji, da „uhvate“ metro.

– Na isti način će putnici sa nove autobuske stanice u Bloku 42 moći uz pomoć BG voza da dođu do metroa, ali samo do izgradnje treće linije – istakao je Vesić i dodao da će projektovanje treće linije početi isto kada i izgradnja prve dve.

Prema njegovim rečima, kineski partneri biće zaduženi za izgradnju svih stanica, dok će uređenje istih biti raspisan poseban konkurs.

– Time  želimo da domaćim arhitektama ponudimo da ostave trajni trag u razvoju grada i da urede stanice tako da svaka predstavlja deo istorije Srbije i Beograda – dodao je Vesić.

Metro će biti u potpunosti integrisan sa ostalim vidovima gradskog, prigradskog i međugradskog saobraćaja, kao i BG vozom.

– Paralelno sa metroom dodatno će biti razvijan sistem BG voza, za šta je potrebno oko 500 miliona evra. O tome razgovaramo sa japanskim kompanijama koje imaju podršku tamošnje Vlade. Ove godine BG voz će biti proširen do Mladenovca, preko naselja Đurinci u Sopotu. Od 8. decembra,  BG voz će „pokrivati“ Barajevo i Lazarevac, dok će tokom jeseni saobraćati do Pančeva. Planira se i izgradnja nove linije koja bi obuhvatila Surčin, buduće zdanje nacionalnog stadiona i aerodrom, kao i linije prema Karaburmi – rekao je Vesić.

Vesić je naglasio da je Francuska veoma važan partner Srbije, naročito kompanije „Ežis“ i „Alstom“, koje su, kako je rekao, pomogle da se Beograd nađe pred početkom izgradnje metroa.

– Očeujemo da se u okviru posla koji imamo sa kineskom stranom pronađe prostor i za francuske firme. Ipak, to je stvar dogovora privatnih partnera na koji ne možemo da utičemo. Ohrabrujemo ih da nastave razgovore u tom pravcu, a ministar finansija Siniša Mali i ja im stojimo na raspolaganju kako bismo obezbedili okvir u kojem mogu da se dogovore – zaključio je Vesić.

Ostale vesti možete pročitati ovde.