Vesić: Novac za prevoz samo za tu namenu

Svi zaposleni koji, umesto markice, dobijaju novac za prevoz od poslodavca, ubuduće će biti u obavezi da poslodavcu donesu dokaz da su te pare i koristili za prevoz, rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić u rubrici jutarnjeg programa Studija B „Pitajte zamenika gradonačelnika“. On je naglasio da svaki potrošeni dinar od te svote mora da bude dokumentovan putem računa, a u suprotnom poslodavci će plaćati kazne.

Važna tema o kojoj je govorio zamenik gradonačelnika ticala se i naplate karata za prevoz. Vesić je najavio da će se, u skladu sa Zakonom o radu, i dalje poštovati pravilo da radnici u firmi mogu birati kako će plaćati gradski prevoz.

– Dokaz da je novac potrošen za prevoz može da bude mesečna karta za javni prevoz, račun sa benzinske pumpe ili taksi račun, ali poslodavac mora da ima dokaz za svakog zaposlenog da je naknada za prevoz iskorišćena za prevoz – rekao je Vesić i dodao da je odluka jasna i da tu nema nikakve dileme.

On je pojasnio da je Ministarstvo finansija donelo mišljenje broj 011-00-12/2019-04 od 1. februara 2019. godine kojim ukazuje da ukoliko poslodavac nema verodostojne isprave na osnovu kojih dokazuje da je na adekvatan način nadoknadio trošak zaposlenog za dolazak i odlazak sa rada (npr. račun za kupovinu mesečne pretplatne karte, dnevne karte ili karte za jednu vožnju u javnom prevozu, račun za gorivo u slučaju korišćenja sopstvenog vozila i sl.), ti troškovi mu se ne mogu priznati kao rashod. U slučaju da se naknade za dolazak i odlazak sa rada ne dokumentuju verodostojnom računovodstvenom ispravom, isplate zaposlenima na ime naknade troškova za dolazak i odlazak sa rada smatraju se nedokumentovanim troškovima u smislu člana 7a tačka 1. Zakona o porezu na dobit pravnih lica. Mišljenje je objavljeno u Privrednom savetniku broj 5 iz februara 2019. godine.

Vesić je podsetio da prema sadašnjim podacima, od nešto više od 700 hiljada zaposlenih u Beogradu, samo 114 hiljada njih plaća prevoz. Kada bi markicu plaćalo još oko 250 hiljada zaposlenih, to bi bio dodatni prihod GSP-u koji bi bio veći od 9 milijardi dinara godišnje. Sa takvim prihodima GSP više ne bi bio u gubicima i mogao bi da ima veći i kvalitetniji vozni park, zaključio je Vesić.

Ni na jednim demonstracijama u Srbiji, koje su bile najmasovnije od devedesetih, sa pojavom višestranačkog sistema, nije se dogodilo da budu napadnuti radnici gradske čistoće, podsetio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić. On je rekao da su nedavni napadi Đilasovih pristalica na te radnike u Terazijskom tunelu prvi u istoriji demonstacija, jer su meta bili ljudi koji samo rade svoj posao.

Vesić je u programu za prvu polovinu marta najavio više od 10 tendera Direkcije za građevinsko zemljište za važne infrastrukturne prokejkte, među kojima su proširenje Bulevara patrijarha pavla, izgradnja magistralnog cevovoda Barajevo-Beljina-Arapovac, zatim vrlo važna izgradnja kanlizacije u naselju Kneževac-Kijevo i naseljima Urovci i Krtinska u Obrenovcu. Takođe, tu su i važne rekonstrukcije ulica kao što su Nušićeva, Sremska, pa izgradnja saobraćajne veze naselja Stepa Stepanović sa Ulicom vojvode Stepe, ali i uređenje trgova u opštini Surčin.

Ostale vesti možete pročitati ovde.