Američko-turski konzorcijum gradi “Moravski koridor”: Projekat vredan 800 miliona evra počinje sledeće godine

Autoput biće dugačak 110 km i povezivaće Zapadnu Srbiju sa Koridorom 10

Srbija, po svemu sudeći, dobija “Moravski koridor”, autoput dugačak 110 kilometara, koji će povezati zemlju od Preljine od Pojata. Investicija je vredna 800 miliona evra, a gradiće je američko-turski konzorcijum “Behtel Enka”. Prvi radovi počinju sledeće godine.

Ovaj autoput spojiće Čačak i Zapadnu Srbiju sa Koridorom 10, a povezaće područja na kojima živi više od 500.000 ljudi i posluje 21.000 preduzeća. Vlada Srbije i konzorcijum “Behtel Enka” potpisaće do kraja godine memorandum kako bi radovi što pre počeli.

U Ministarstvu građevinarstva i infrastrukture kažu da će “Moravski koridor” biti autoput od neprocenjivog značaja za centralnu Srbiju.

Saobraćajnica bi trebalo da povezuje Čačak sa Koridorom 10 Foto: Tanjug/Zoran Žestić

– Saobraćajnica dužine 110 km povezaće autoputeve na drumskom Koridoru 10 i Koridoru 11, preko centralne Srbije. Prolaziće kroz sve veće gradove i opštine u centralnoj Srbiji – Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak. Povezaće pola miliona ljudi, a da ne govorimo o značaju koji će imati za poslovanje malih i srednjih preduzeća na tom potezu – navode u Ministarstvu građevinarstva i infrastrukture.

Memorandum će biti gotov najkasnije do kraja godine, a verovatno i mnogo ranije, a potpisaće ga predstavnici Vlade Srbije i konzorcijuma “Behtel Enka”.

-Kada je finansiranje u pitanju, taj deo će biti dogovoren na kraju, ali verovatno će Srbija jedan deo novca dati iz budžeta, dok će drugi deo obezbediti iz kredita neke američke banke. Kako se očekuje, gradnja bi trebalo da počne naredne godine – objašnjava izvor Informera.

Srbija će dati deo novca iz budežta, ostatak iz kredita Foto: Tanjug/Dimitrije Goll

Kako bi ovaj projekat mogao da se realizuje, Vlada Srbije je u četvrtak usvojila i izmene i dopune Zakona o planiranju i izgradnji, kao i Zaključak koji će omogućiti potpisivanje Memoranduma sa američkim izvođačima.

Za ovaj projekat rade se izmene prostornog plana za područje kojim će prolaziti budući autoput, koje se prave zbog mogućih poplava.

– Potrebne su izmene projektne dokumentacije koje su značajne zbog trajnog rešavanja pitanja plavljenja u zoni Zapadne Morave. Dakle, potrebna je regulacija reka, prvenstveno Zapadne Morave i svih pritoka, kao i postavljanje telekomunikacione infrastrukture duž auto-puta – navode u ovom ministarstvu za Informer.

Plavljenje Zapadne Morave će morati trajno da se reši Foto: Tanjug/AP/Darko Vojinović

Stručnjaci navode da je ovo odličan trenutak da se radi na ulaganju u infrastrukturu, jer u državnoj kasi ima dovoljno novca za ovakve projekte, tvrdi Informer. Saradnik Ekonomskog instituta Ivan Nikolić kaže za ovaj list da je u ovom trenutku veoma opravdano podsticati razvoj infrastrukture.

– Stanje u budžetu je takvo da para ima, pogotovo za ovakve projekte. Treba oporavljati i postojeću infrastrukturu i graditi novu. Mislim da je “Moravski koridor” zaista potreban centralnoj Srbiji, jer u tom delu zemlje imamo veliku koncentraciju malih i srednjih preduzeća i dobro bi bilo da se na ovaj način ljudima olakša poslovanje i saobraćanje na relaciji između Pojata na istoku i Preljine, odnosno Čačka na zapadu – ističe Nikolić.

I stručnjak za strana ulaganja Milan Kovačević smatra da bi bilo jako značajno da se dva koridora povežu.

– Što se tiče same putne mreže, nama inače sledi izgradnja manjih autoputeva, jer su nam oni lošiji i nemamo ih dovoljno.Ovo će biti jako značajno za ovaj deo Srbije, i nadam se da će doprineti i tome da ljudi više ne hrle samo u prestonicu nego i da ostaju u ovim gradovima. Kada je finansiranje u pitanju, pretpostavljam da će se put delom finansirati i iz kredita, a mi treba da gledamo da uzmemo što povoljniji zajam – objašnjava Kovačević.

(Telegraf.rs/Informer)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *