Stjuardese u vozu, ketering i savremeni sistem za izdavanje karata Foto: Tanjug

Stjuardese u vozu, ketering i savremeni sistem za izdavanje karata… neke su od novina u našim vozovima koje je preduzeće „Srbija voz“ počelo da uvodi, verujući da će bolji uslovi za putovanje povećati i prihode.

Najveću pažnju putnika izazvalo je angažovanje stjuardesa, za sada na linijama Beograd – Novi Sad i Beograd–Bar, a od sutra se planira da stjuardese uđu i u vozove na liniji Beograd–Vršac.

Ekipa Tanjuga putovala je prugom Beograd – Novi Sad, vozom u kome stjuardese uslužuju putnike uz širok osmeh.

Ne razlikuju se mnogo od onih u vazduhu. Crvena marama, košulja na belo-plave pruge, crna suknja, kolica sa kojih ljubazano putnicima nude kafu, sokove, pivo, grickalice…

„Krajem juna je izabrana firma koja obezbeđuje ketering i radnike, ali i mobilne fiskalne kase, mobilne terminale za plaćanje karticom, uniforme i mogli smo promotivno da počnemo sa poslom, rekao je za Tanjug v. d. direktora „Srbija voza“ Jugoslav Jović.

Stjuardese koje rade u vozu, kako navodi, ne smeju biti starije od 26 godina, jer je posao fizički zahtevan i očekuje se da će ga raditi privremeno mladi tokom studija ili nakon završetka škole, dok ne nađu „pravi“ posao. Istovremeno, angažovano je i nekoliko momaka koji rade kao stjuardi, sada samo na relaciji Beograd–Bar, jer je u pitanju noćna linija.

„Posao zahteva da se sve vreme stoji, naravno neophodna je i ljubaznost sa putnicima. One imaju obavezu da se edukuju o ponašanju u nekim vanrednim situacijama, poput onog što već znaju naši kondukteri“, kaže Jović, koji napominje da su usluge ove firme promotivne u naredna tri meseca, i da je to vreme u koje im je potrebno da procene da li ostvaruju prihod.

On dodaje da od tog prihoda, po ugovoru, „Srbija voz“ dobija 11 odsto.

Značajna novina su i mobilni terminali za prodaju karata, za sada samo u vozivama na relaciji Beograd–Vršac.

Kupljeno je deset mobilnih terminala, a da bi svi kondukteri imali ove uređaje u vozovima u Srbiji, potrebno je 450.

„Sistem je pušten u rad početkom juna. Tokom probnog perioda koji traje dva meseca bilo je otpora konduktera i osoblja, ali sada su svi zadovoljni. Ovi uređaji s jedne strane ubrzavaju prodaju karata jer više nema pisanja već je sve na dugme, a s druge strane povećava se naša kontrola nad dnevnim prihodima, jer su direktno vezani za bazu“, navodi Jović.

Ističe da će ovi uređaji umanjiti i broj situacija kada se kondukteri sa putnicima „dogovaraju“ oko cene karte.

On dodaje da je još u toku probni rad sa ovim uređajima, jer je u pitanju komplikovan softver i za sada nije sigurno kako funkcioniše.

„U delu gde se samo prodaju karte za novac sistem funkcioniše dobro, ali mi želimo da ti mobilni terminali budu i za prodaju karata elektronskim putem, kao i putem SMS-a. Najvažnije je da nema protoka novca, jer se tako smanjuju nepravilnosti u radu konduktera, blagajnika i svih koji su u prodaju uključeni“, zaključuje Jović.

On sumira i rezultate pri kraju sezone i kaže da je počela ne baš najbolje. Noćna linija za Bar morala da ide zaobilaznim putem sve do 15. jula, jer se deo pruge remontovao, dok je dnevni voz saobraćao tako što su putnici jedan deo puta do Lajkovca išli autobusom, a posle se ukrcavali u voz.

„Najveće interesovanje tokom leta vlada za liniju Beograd–Bar i svake godine se broj putnika povećava, mada je bilo dosta problema. Zaobilasci, nedostatak klime, defekti poput „sunčane krivine“ zbog vrućina, prekidanje kontaktne mreže, izolatora i još dosta drugih stvari. To je izazivalo negodovanje putnika u nekoj meri, ali je uprkos tome broj putnika veći nego što smo mislili, premašili smo deset odsto od očekivanog“, naveo je Jović.

NEMA KOMENTARA

POSTAVI ODGOVOR